Activiteiten

Het tennisseizoen bestaat uit twee gedeelten. Het zomerseizoen loopt van 1 april tot en met 30 september. Het winterseizoen loopt van 1 oktober tot en met 31 maart. In principe kan altijd gebruik worden gemaakt van de buitenvelden. In de winter kunt u ook binnen in de hal spelen, maar dat moet u dan reserveren en apart betalen. Alleen op de woensdagochtend wordt in de winter ook in de hal gespeeld. Dit valt wel onder de contributie.

ZAP tennis organiseert jaarlijks de Clubkampioenschappen in de enkel, dubbel en mix. Dit betekent dat leden tegen elkaar spelen om de titel ‘Kampioen van ZAP’. Door indeling op speelsterkte en de verliezersronde is ook dit toernooi voor iedereen toegankelijk.

Ook worden jaarlijks invitatietoernooien georganiseerd, bijvoorbeeld voor alle nieuwe leden of bij de sluiting van het winterseizoen en de opening van het zomerseizoen.

Daarnaast organiseren we ook twee open toernooien, namelijk het Open Zwaluwtoernooi in juni en het Oude Zwaluwtoernooi in september. Aan deze toernooien kunnen ook leden van andere verenigingen deelnemen.

Op woensdagmorgen is er een clubochtend van 9.00 tot 10.30. Hier kan je zonder je aan te melden aan meedoen. In de wintermaanden wordt er in de hal getennist. Hiervoor is het belangrijk dat je schone schoenen meeneemt.

Op vrijdagavond wordt er regelmatig een clubavond georganiseerd. Hiervoor is een app groep aangemaakt. Hier kan je je voor aanmelden bij Suzanne Nielen op tel nr 06-12661171

Sinds 2011 is er ook een open jeugd toernooi, Amazing Kids Open, welke elk jaar in de herfst vakantie wordt gehouden. Hier doen de jeugd talenten uit de wijde omgeving aan mee.

Tot slot bestaat de mogelijkheid om competities te spelen. Er is een officiële voorjaarscompetitie, najaarscompetitie en wintercompetitie van de KNLTB, een interne competitie in de herfst en de winter en een competitie met verenigingen uit de gemeente Zijpe en één voor de gemeenten uit de Noordkop. Ook voor de jeugd zijn er competities.